FacebookTwitterПідписатися на RSS

СТАТУТ ШКОЛИ

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Комунальний загальноосвітній навчальний заклад «Вишнівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» заснований на базі комунальної власності відділу освіти Любомльської районної державної адміністрації. Комунальний загальноосвітній навчальний заклад «Вишнівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» (далі по тексту - навчально-виховний комплекс) є правонаступником всіх прав та обов'язків навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І- ІІІ ступеня - дитячий садок» села Вишнів Любомльського району Волинської області та середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня села Вишнів.

1.2. Власником навчально-виховного комплексу є територіальна громада сіл Вишнів та Коцюри в особі Любомльської райдержадміністрації (інд. код 04333164 ). Місцезнаходження «Вишнівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів — дошкільний навчальний заклад»: Україна, 44351, Волинська область, село Вишнів, вулиця Незалежності, будинок 59.

1.3. Питання використання комунального майна навчально-виховний комплекс погоджує з відділом освіти Любомльської Райдержадміністрації.

1.4. Навчально-виховний комплекс с юридичною особою, має кутовий штамп, печатку з вказівкою свого повного найменування, зведений баланс у бухгалтерії відділу освіти Любомльської районної державної адміністрації . За рішенням відділу освіти Любомльської райдержадміністрації бухгалтерський облік може

здійснюватися самостійно навчально-виховним комплексом або через централізовану бухгалтерію відділу освіти Любомльської райдержадміністрації.

1.5. Навчально-виховний комплекс здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Положення про дошкільний навчальний заклад, Положення про навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад», указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, інших центральних органів виконавчої Влади, рішень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, власного Статуту.

1.6. Повна назва навчально-виховного комплексу : «Вишнівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-Ш ступенів - дошкільний навчальний заклад».

1.7. Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів дошкільного та шкільного.

Дошкільний підрозділ навчально-виховного комплексу забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від трьох до шести (семи) років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень: загальноосвітньої

підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної

середньої освіти.

Відповідно до освітнього рівня, в шкільному підрозділі навчально-виховного комплексу функціонують разом школи всіх трьох ступенів:

I ступінь - початкова школа (1-4 класи - термін навчання 4 роки);

II ступінь - основна школа (5-9 класи - термін навчання 5 років);

III ступінь - старша школа, як правило, з профільним спрямуванням

навчання (10- 11 класи - термін навчання 2 роки).

1.8. Кількість дошкільних груп, класів, груп продовженого дня у

навчально-виховному комплексі встановлюється відділом освіти Любомльської райдержадміністрації на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України за погодженням з Міністерством фінансів України, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх замінюють, та санітарно-гігієнічних норм.

1.9. Наповнюваність класів, груп, їх поділ при вивченні профільних та інших навчальних предметів у навчально-виховному комплексі визначаються згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України та погодженими з Міністерством фінансів України. За рішенням виконавчого комітету Любомльської РДА може встановлюватися менша наповнюваність класів, груп.

1.10. У складі дошкільного підрозділу можуть бути групи компенсуючого типу.

1.11. У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів, класи для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, групи продовженого дня.

1.12. Головною метою діяльності навчально-виховного комплексу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, надання послуг по вихованню і розвитку дітей дошкільного віку та підготовці їх до навчання в школі; навчання, виховання і розвиток дітей шкільного віку та підготовка їх до професійного самовизначення.

1.13. Основними завданнями діяльності навчально-виховного комплексу є:

- реалізація державної політики в галузі дошкільної та загальної середньої освіти;

- створення умов для здобуття дітьми дошкільного віку, учнями безперервної дошкільної та загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти, розвитку їх творчих здібностей і нахилів;

- виховання громадянина України;

- виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до

- родини, повага до народних традицій і звичаїв, державної та рідної

- мови, національних цінностей українського народу та інших

- народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості підготовленої до професійного самовизначення;

- виховання поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

- формування основних норм загальнолюдської моралі;

- сприяти реалізації права вихованців на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян, як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я вихованців;

- надання кваліфікованої допомоги в корекції недоліків мови дитини;

- здійснення соціально-педагогічного патронату;

1.14. Навчально-виховний комплекс самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.15. Навчально-виховний комплекс несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі обов'язків за міжнародними угодами;:

- дотримання фінансової дисципліни.

1.16. Мова навчання у навчально-виховному комплексі визначається згідно з

чинним законодавством.

1.17. Навчально-виховний комплекс має право:

- проходити в установленому порядку державну атестацію;

- визначати форми і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;

- визначати варіативну частину шкільного навчального плану;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

- спільно з вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіями, науково - дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до
учасників навчально-виховного процесу;

- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно із

- законодавством України та власним Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувальних, профілактичних і культурних підрозділів.

1.18. Медичне обслуговування дітей дошкільного віку, учнів у навчально-виховному комплексі здійснюється спеціально закріпленим фельдшером ФАПу с.Вишнів. Медичний персонал здійснює лікувально-профілактичні заходи, контроль за станом здоров'я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм, режимом та якістю харчування.

1.19. Харчування вихованців у навчально-виховному комплексі здійснюється згідно з нормами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.04 № 1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах", інших нормативно-правових актів.

1.20. Порядок забезпечення продуктами харчування дітей у навчально-виховному комплексі встановлює відділ освіти Любомльської райдержадміністрації.Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчового блоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та директора навчально-виховного комплексу. У навчально-виховному комплексі має бути організовано 3-и разове харчування дітей дошкільного віку, одноразове харчування учнів 1-4 класів загальноосвітньої школи, реалізація буфетної продукції.

1.21. Взаємовідносини навчально-виховного комплексу з юридичними і
фізичними особами визначаються угодами, укладеними між ними.

II. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Навчально-виховний комплекс працює за п'ятиденним робочим тижнем.

2.2. Навчально-виховний комплекс проводить свою діяльність відповідно до плану роботи, який складається на поточний навчальний рік і оздоровчий період для дошкільного підрозділу. План роботи затверджується радою навчально-виховного комплексу і погоджується з відділом освіти Любомльської райдержадміністрації.

Додатково план роботи дошкільного підрозділу навчально-виховного комплексу на оздоровчий період погоджується з Любомльською районною санепідемстанцією.

2.3. Навчально-виховнийпроцес у дошкільному підрозділі

навчально-виховного комплексу здійснюється за програмами розвитку виховання і навчання дітей дошкільного віку, затвердженими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти.

2.4. Навчально-виховний процес у шкільному підрозділі регламентується робочим навчальним планом, складеним на основі типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

2.5. Робочий навчальний план шкільного підрозділу навчально-виховного комплексу погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти Любомльської райдержадміністрації. У вигляді додатків до робочого навчального плану складаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний),

2.6. Організація навчально-виховного процесу у навчально-виховному комплексі здійснюється відповідно до Положень про дошкільний, загальноосвітній навчальні заклади, нормативних документів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

2.7. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчально-виховного комплексу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.8. Навчально-виховний, комплекс здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.

2.9. Індивідуалізація і диференціація навчання у навчально-виховному комплексі забезпечується реалізацією інваріантної та варіативної частин робочого навчального плану. Варіативна частина формуються навчально-виховним комплексом самостійно з урахуванням спеціалізації та профілю навчання.

Відповідно до «Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002р. №732, зареєстрованого в міністерстві юстиції України 8 січня 2003 р. за №9/7330, учням навчально-виховного комплексу надається право і створюються відповідні умови для індивідуального навчання.

2.10. Навчально-виховний комплекс може реалізовувати освітні

програми і надавати освітні платні послуг на додатковій основі згідно з
ліцензією, відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися
державними навчальними закладами, затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 27 серпня 2010 р. за №796.

2.11. Зарахування дітей дошкільного віку до навчально-виховного комплексу
здійснюється директором навчально-виховного комплексу протягом календарного року на без конкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування.

2.12. До першого класу зараховуються діти із шестирічного віку, які досягли шкільної зрілості.

2.13. Зарахування дітей до всіх класів здійснюється на без конкурсній

основі, як правило, відповідно до території обслуговування. Учні, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до навчально-виховного комплексу за наявності вільних місць у відповідному класі.

2.14. Прийом дітей до дошкільного підрозділу комплексу здійснюється керівником протягом календарного року на підставі:

- заяви батьків або осіб, які їх замінюють;

- медичної довідки про стан здоров’я дитини:

- довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

- свідоцтва про народження дитини (копія).

Відрахування дитини з дошкільного підрозділу комплексу може здійснюватись:

- за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

- на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі даного типу.

2.15. Зарахування до шкільного підрозділу закладу здійснюється за наказом директора на підставі:

- особистої заяви (для неповнолітніх − заяви батьків чи осіб, які їх замінюють);

- свідоцтва про народження (копії) , паспорта (для повнолітніх);

- медичної довідки встановленого зразка;

- документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

2.16. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Таке переведення здійснюється за наявності особової справи учня встановленого зразка , затвердженого Міністерством освіти і науки України, та за бажанням батьків.

2.17. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється комплексом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом, за погодженням з відділом освіти Любомльської райдержадміністрації. Навчальні заняття організовуються за семестровою системою відповідно до розпорядження Міністерства освіти і науки України і розпочинаються 1 вересня у День Знань і закінчуються:

- у 1-4 класах і старшій дошкільній групі − 31 травня наступного року;

- у 5-11 класах - не пізніше 1 липня наступного року з урахуванням навчальної практики та державної підсумкової атестації.

2.18. Відволікання учня від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.19. Тривалість канікул для учнів1-11класів шкільного підрозділу навчально-виховного комплексу протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів, для учнів 1 класу можуть встановлюватися додаткові канікули в межах 7 календарних днів.

2.20. Режим роботи навчально-виховного комплексу визначається на основі нормативно-правових актів та за погодженням з Любомльською державною районною санітарною епідеміологічною станцією.

2. 21.Тривалість занять у шкільному підрозділі навчально-виховного комплексу складає:

- у першому класі - 35 хвилин;

- у других-четвертих класах - 40 хвилин;

- у п’ятих-одинадцятих – 45 хвилин.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти Любомльської райдержадміністрації та Любомльською районною державною санітарною епідеміологічною станцією.

2.22. Щоденна кількість та послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, який складається на кожний семестр відповідно до робочого навчального плану з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та затверджується директором навчально-виховного комплексу, погоджується з Любомльською районною державною санітарною епідеміологічною станцією. Розклад уроків повинен враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, а також правильне чергування протягом дня і тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання, основ здоров'я, фізичної культури.

Крім різних форм навчальних занять, у комплексі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їхніх творчих здібностей, нахилів та обдарувань.

2.23. Навчання у шкільному підрозділі навчально-виховного-комплексу організовується в одну зміну.

Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог, потреб в організації активного відпочинку і харчування дітей, але не менш як 10 хвилин, великої перерви – 20 хвилин.

2.24. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів; учням перших класів домашні завдання не задаються.

2.25. У навчально-виховному комплексі здійснюється тематичний облік знань, умінь і навичок учнів. Система оцінювання носить стимулюючий характер: у першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів, у другому класі за рішенням педагогічної ради закладу у першому семестрі знання оцінюються вербально, у другому – за 12-ти бальною шкалою; в наступних класах знання оцінюються за 12-ти бальною шкалою по рівнях:

- 1-й рівень, початковий – 1-3 бали;

- 2-й рівень, середній - 4-6 балів;

- 3-й рівень, достатній - 7-9 балів;

- 4-й рівень, високий - 10-12 балів.

Оцінка в балах виставляється за тему, рік, семестр, атестацію, підсумкова. У документі про освіту (табель успішності, свідоцтво, атестат) вносяться бали відповідно до запровадженої дванадцятибальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів.

2.26. Семестрові, річні, атестаційні та підсумкові оцінки оголошуються класним керівником або головою атестаційної комісії.

2.27. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці навчального року. За дитиною зберігається місце в дошкільному підрозділі в разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий табір (75 днів).

2.28. Порядок переведення і випуск учнів шкільного підрозділу комплексу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України. (яка діє на момент переводу).

2.29. При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення учнів з української мови, читання, математики, іноземної мови та предмету відповідно до навчального профілю.

2.30. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту середньої освіти здійснюється шляхом проведення державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України (який діє на момент атестації).

2.31. Учням, які закінчили певний ступінь комплексу, видається відповідний документ про освіту:

- по закінченню початкової школи - табель успішності;

- по закінченню основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту;

- по закінченні старшої школи – атестат про повну загальну середню освіту.

2.32. За високі досягнення у навчанні для учнів можуть встановлюватися різні форми заохочення: нагородження Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» та Похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», нагородження золотою медаллю «За особливі досягнення у навчанні» та срібною медаллю «За досягнення у навчанні».

III. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками навчально-виховного процесу у НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ є: діти дошкільного віку, учні (вихованці),
керівник, заступники керівника, педагогічні, медичні та інші працівники, психолог, бібліотекар, інші спеціалісти НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, батьки або особи, які їх заміняють.

3.2. Статус учасників навчально-виховного процесу, їхні права і обов'язки
визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,
«Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами України, Положенням
про навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад -
загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад -
дошкільний навчальний заклад», даним Статутом, Правилами внутрішнього
розпорядку.

3.3. Вихованці НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ мають
право:

- на доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої освіти;

- на безпечні і нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання, навчання і праці;

- на захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди їх здоров'ю, моральному та духовному розвитку;

- на користування матеріально-технічною, культурно-спортивною базою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- на вибір форм навчання, предметів варіативної частини навчального
плану, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;

- на переатестацію з навчальних предметів;

- брати участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;

- на участь в органах громадського самоврядування НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, вносити власні пропозиції щодо організації
навчально-виховного процесу, вільно виражати погляди і переконання;

- брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях,
клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

- на захист від будь-яких формексплуатації, психічного і фізичного
насилля, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність;

- на отримання гарячого харчування в їдальні НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

3.4. Вихованці НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ зобов'язані:

- систематично оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Базовим компонентом дошкільної освіти, Державним стандартом загальної середньої освіти;

- підвищувати загальний культурний рівень;

- дотримуватися, моральних, етичних норм;

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

- дбайливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

- дбати про власну гігієну та охайний зовнішній вигляд, дотримуватись встановленої для вихованців НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ форми;

- дотримуватися вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

3.4.1. До учнів, що порушують Статут НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ адміністрацією і радою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ можуть застосовуватися заходи впливу:

- громадське засудження, публічне обговорення негативного вчинку;

- зауваження вчителя, класного керівника;

- зауваження директора, зроблене публічно в присутності учнів, вихованців;

- надсилання "листа-тривоги" на адресу батьків або осіб, що їх замінюють;

- у випадку систематичного грубого порушення дисципліни учні з їх батьками запрошуються на педагогічну раду або раду НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

3.4.2. Вихованцям, які досягли значних успіхів у навчанні, рішенням ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ може бути призначена, два рази на рік, стипендія за рахунок власних надходжень або за рахунок додаткових джерел фінансування.

3.4.3. Учні НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ залучаються, за їх згодою та згодою їх батьків, до самообслуговування, різних видів суспільно-корисної праці відповідно до Правил внутрішнього розпорядку НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ. Самообслуговування організується у відповідності з віком, статтю, фізичними можливостями і станом здоров'я, базуючись на гігієнічних вимогах та вимогах до охорони їх здоров'я. Робота із самообслуговування проводиться за участю педагогів, класних керівників та залученням батьків або осіб, які їх замінюють.

3.5. Педагогічними працівниками НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ можуть бути особи з високими моральними якостями, які
мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки,
забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний
стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.

До педагогічної діяльності в НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ можуть залучатися викладачі вищих навчальних закладів для викладання окремих навчальних предметів, курсів за вибором, факультативів.

3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників, педагогічне навантаження й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими законодавчими актами.

3.7. Педагогічні працівники НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ мають право на:

- захист професійної честі та гідності;

- участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-
виховного процесу;

- внесення пропозицій керівництву НАВЧАЛЬНО-ВИХОВИОГО КОМПЛЕКСУ і відділу освіти Любомльської райдержадміністрації щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

- самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров?я вихованців;

- участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, органів громадського самоврядування;

- самостійний вибір форми підвищення кваліфікації;

- атестацію згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних
працівників України;

- проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

- соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства ;

- об'єднання в професійні спілки та членство в інших об'єднаннях
громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- виявлення педагогічної ініціативи.

3.8. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних
обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених
законодавством України.

3.9. Педагогічні працівники НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ зобов'язані:

- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до вимог навчальних програм;

- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їхнього здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

- утверджувати особистим прикладом і настановами повагу до державної
символіки;

- дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків;

- забезпечити емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства;

- виконувати Статут НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ,
Правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового
договору;

- брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах, пов'язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;

- виховувати в учнів (вихованців) повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру,
злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними
групами;

- виконувати посадову інструкцію вчителя;

- виконувати накази і розпорядження директора НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, органів управління освітою;

- сприяти зростанню авторитету НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

-

3.10. Педагогічні працівники НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров'я вихованців згідно із законодавством.

3.11. Працівники НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ у відповідності до статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять один раз на рік безоплатні медичні огляди, які організовуються і здійснюються у встановленому законодавством порядку. Працівники НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ повинні проходити обов'язкові попередні (до прийняття на роботу) і періодичні медичні огляди. Обов'язкові щорічні медичні огляди проходять також особи віком до 21 року. Позачергові медичні огляди окремих працівників НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ можуть проводитися на вимогу головного державного санітарного лікаря, а також на прохання працівника, якщо він пов'язує погіршення стану свого здоров'я з умовами праці.

3.12. Відділ освіти Любомльської райдержадміністрації спільно з директором НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ несуть відповідальність за організацію і своєчасність проходження працівниками обов'язкових медичних оглядів і допуск їх до роботи без наявності необхідного медичного висновку. Працівники, які без поважних причин не пройшли у встановлений термін обов'язковий медичний огляд у повному обсязі, відсторонюються від роботи і можуть бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності.

3.13. Обсяг навчального навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ і затверджується управлінням освіти Любомльської райдержадміністрації.

Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.14. Директор НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ призначає
класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями,
навчально-дослідними ділянками. Їхні права та обов'язки визначаються
нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, Правилами
внутрішнього розпорядку, посадовими інструкціями та Статутом
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

3.15. У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ обов'язково
проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, якправило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про

атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерством освіти і науки України від

3.16. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут,
Правила внутрішнього розпорядку НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ, не виконують посадових обов'язків, умови трудового договору

(контракту) або за результатами атестації не відповідають посаді, що обіймають, звільняються з роботи згідно з чинним законодавством.

3.17. Забороняється спільна робота осіб, що є близькими родичами,
свояками, якщо в зв'язку з виконанням трудових обов'язків вони безпосередньо
підлеглі чи підконтрольні один одному.

3.18. Права й обов'язки інженерно-технічних працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, Правилами внутрішнього розпорядку НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, посадовими інструкціями.

3.19.Батьки вихованців та особи, що їх замінюють, мають право:

- обирати і бути обраними до ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ, піклувальної ради, батьківських комітетів та інших
органів громадського самоврядування НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ;

- звертатися до органів управління освітою, директора НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчального-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського
самоврядування НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ та у відповідних
державних, судових органах;

- відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг;

- приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

3.20. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за
здобуття дітьми повної загальної середньої освіти.

3.21. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:

- забезпечувати умови для здобуття дитиною дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей, обдарувань;

- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов; повагу до національної історії, культури, загальнолюдських цінностей;

- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;

- своєчасно вносити плату за харчування дитини в НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ у встановленому порядку;

- своєчасно сповіщати адміністрацію НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ про можливість відсутності або хвороби дитини.

3.22. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють,
обов'язків, передбачених законодавством, НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ
КОМПЛЕКС може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, у
тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.23. Представники громадськості мають право:

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- приймати участь в роботі учнівських об'єднань за інтересами і гуртків, секцій;

- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому
забезпеченню НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- брати участь в організації навчально-виховного процесу.

3.24. Представники громадськості зобов'язані:

- дотримуватися Статуту НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- виконувати накази та розпорядження директора НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, рішення органів громадського самоврядування;

- захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства;

- пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

IV. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ

4.1. Управління НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ
здійснюється засновником та відділом освіти Любомльської
райдержадміністрації.

4.2. Безпосереднє керівництво НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ здійснюється його директором за участю органів громадського самоврядування.

4.3. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра,
стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію
керівних кадрів освіти у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки
України.

4.4. Директор НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ призначається на посаду начальником відділу освіти Любомльської райдержадміністрації в порядку, передбаченому чинним законодавством про освіту за контрактною формою трудового договору.

4.5. Заступники директора НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ призначається на посаду начальником відділу освіти Любомльської райдержадміністрації за письмовим відношенням директора. Заступники директора НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ призначається на посаду за контрактною формою трудового договору.

4.6. Призначення та звільнення з посади заступників директора НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ здійснюється начальником відділу освіти Любомльської райдержадміністрації на підставі чинного трудового законодавства або контракту. Директора може бути звільнено з посади на умовах, передбачених чинним законодавством України або контрактом.

4.7. Директор НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ:

- відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти та загальної
середньої освіти, визначених Законами України «Про дошкільну освіту», «Про
загальну середню освіту», та забезпечення рівня освіти відповідно до Базового
компоненту дошкільної освіти, Державного стандарту загальної середньої
освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- діє від імені НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, представляє
його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає

- угоди з юридичними та фізичними особами;

- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

- організовує навчально-виховний процес;

- забезпечує контроль виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь та навичок вихованців;

- створює необхідні умови для проведення виховної роботи з дітьми дошкільного віку, учнями, їх участі в позакласній та позашкільній роботі;

- несе особисту відповідальність і забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, несе відповідальність за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій у навчально-виховному процесі, керівництві учнівськими об'єднаннями за інтересами;

- забезпечує права вихованців та захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

- втілює заходи щодо запобігання вживання вихованцями алкоголю,
наркотиків, тютюну;

- контролює організацію харчування і медичного обслуговування
вихованців;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює
їх виконання;

- за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила
внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- несе відповідальність за свою діяльність перед вихованцями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами (конференцією), засновником, місцевими органами державної виконавчої влади;

- щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференції) педагогічного колективу, батьків, громадськості.

4.8. Штатний розпис НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ
встановлюється відділом освіти Любомльської райдержадміністрації відповідно до діючих нормативних документів.

4.9. Директор НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є головою
педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ.

4.10. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.Кількість засідань педагогічної
ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох на рік.

4.11. Педагогічна рада розглядає питання:

- удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного
процесу;

- планування та режиму роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ:

- переведення дітей дошкільного підрозділу до першого класу шкільного
підрозділу і учнів до наступних класів, їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні разом з радою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ О КОМІ ІЛЕКСУ;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої
творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- морального та матеріального заохочення учнів та працівників
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- застосування заходів впливу щодо учнів, які не виконують своїх обов'язків.

4.12. У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ можуть створюватися учнівські та педагогічні організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

4.13. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування у
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ є загальні збори (конференція)
учасників навчально-виховного процесу, які скликаються не менше одного
разу на рік.

Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

- працівників НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ - зборами трудового колективу;

- учнів НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ класів другого-третього ступенів - учнівськими зборами;

- батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить один рік.

Загальні збори (конференція) правомочні, якщо в їхній роботі бере
участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій.
Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори (конференцію) мають голова ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, засновник.

4.14. Загальні збори (конференція):

- обирають раду НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

- - затверджують піклувальну раду НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- заслуховують звіт директора і голови ради НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ про їхню роботу, дають їй оцінку відкритим або
таємним голосуванням;

- затверджують основні напрями вдосконалення діяльності НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, розглядають інші найважливіші питання навчально-виховного процесу;

- при необхідності створюють тимчасові чи постійні комісії, ради з різних напрямків роботи і встановлюють їх повноваження;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

4.15. У період між загальними зборами (конференціями) діє рада
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, діяльність якої регулюється
цим Статутом та Положенням про раду НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ, яке затверджується загальними зборами (конференцією).

4.16. Метою ради є:

- сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

- об'єднання зусиль педагогічного і дитячого колективів, батьків,
громадськості щодо розвитку НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ та
удосконалення навчально-виховного процесу;

- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ;

- розширення колегіальних форм управління НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ;

- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з
організацією навчально-виховного процесу.

4.17. Основним завданням ради є:

- підвищення ефективності навчально-виховного процесу, взаємодії з
сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

- формування навичок здорового способу життя;

- створення належного педагогічного клімату в НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ;

- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяння організації дозвілля та оздоровлення вихованців;

- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і
вдосконалення процесу навчання та виховання дітей;

- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

- стимулювання морального та матеріального заохочення вихованців,
сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

- зміцнення партнерських зв'язків між родинами вихованців та
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.18. До складу ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ
обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів
(другого-третього ступенів навчання), батьків і громадськості. Норма
представництва визначається загальними зборами (конференцією).

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією).

На чергових виборах склад ради оновлюється не менш ніж на третину.

4.19. Рада НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства;

- гласності;

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не менше ніж 4 рази на навчальний рік.

Засідання ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ може
скликатися її головою або з ініціативи директора НАВЧАЛЬНО-

ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, засновником, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради доводиться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів (вихованців), батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

4.20. Очолює раду НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ голова,
який обирається зі складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд всі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаною з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.21. Рада НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ:

- організовує виконання рішень загальних зборів (конференції); вносить пропозиції щодо зміни типу, статуту, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ та здійснює контроль за його виконанням;

- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- затверджує режим роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- сприяє формуванню мережі груп дошкільного підрозділу, класів
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

- приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до
нагородження випускників НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ
золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» та похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;

- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

- бере участь у засіданні атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення
організації позакласної та позашкільної роботи з вихованцями;

- виступає ініціатором проведення доброчинних акцій;

- вносить на розгляд педагогічної ради та управління освіти Алчевської міської ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з вихованцями;

- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги вихованцям;

- розглядає питання родинного виховання;

- бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов дитини, яка перебуває в несприятливих соціально-економічних умовах;

- сприяє педагогічній освіті батьків;

- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплати періодичних
видань;

- розглядає питання про здобуття обов'язкової загальноосвітньої середньої освіти учнями (вихованцями);

- організує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням вихованців;

- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань
роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення
учасників навчально-виховного процесу;

- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків
роботи. Склад комісії, та зміст їх роботи визначаються радою.

4.22. У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ за рішенням загальних зборів (конференції) або ради НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ можуть створюватися піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, комісії, асоціації тощо.

4.23. Діяльність піклувальної ради регулюється Положенням про піклувальну раду, розробленим на основі рекомендацій Міністерства освіти і науки та затвердженим радою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян.

Піклувальна рада вживає заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази, залучення додаткових джерел фінансування НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, стимулювання творчої праці учасників навчально-виховного процесу.

4.24. Діяльність учнівського та батьківського комітетів регулюється
положеннями про ці комітети, які затверджуються радою НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1. Матеріально-технічна база НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО
КОМПЛЕКСУ включає основні фонди (будівлі, споруди, землю, комунікації,
обладнання тощо), оборотні засоби, а також інші цінності, вартість яких
відображається у зведеному балансі централізованої бухгалтерії відділу
освіти Любомльської райдержадміністрації.

5.2. Майно НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є власністю територіальної громади сіл Вишнів та Коцюри і належить їй на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

5.3. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС не має права продавати
або передавати іншим підприємствам, установам та організаціям надані йому

приміщення, будинки, споруди, майно, обладнання та інші матеріальні цінності, обмінювати їх, надавати безкоштовно у тимчасове користування або у позику, а також списувати їх з балансу без погодження із засновником. Збитки, завдані НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу з дотриманням
діючих нормативів база НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, крім
приміщень груп, спалень, класних приміщень та навчальних кабінетів, може
включати майстерні (слюсарна, столярна, кабінет обслуговуючої праці), а
також спортивний, актовий і читальний зали, бібліотеку, медичний,
комп'ютерний кабінети, їдальню, приміщення навчально-допоміжного
персоналу, тощо.

5.6. Відділ освіти Любомльської райдержадміністрації:

- здійснює контроль за роботою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ щодо забезпечення збереження та ефективного використання комунального майна, закріпленого за ним;

- здійснює контроль за якістю проведення інвентаризації основних фондів;

- здійснює контроль за рухом та списанням основних засобів;

- інші повноваження передбачені чинним законодавством.

5.7. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИИ КОМПЛЕКС має земельну ділянку, де
розміщені стадіон, спортивні, ігрові майданчики, господарські будівлі тощо.

VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ

6.1. Фінансування НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ
здійснюється його засновником відповідно до встановленого законодавством
порядку.

6.2.Фінансово-господарська діяльність НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ здійснюється на основі кошторису.

6.3. Джерелами формування кошторису НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є:

- кошти засновника;

- кошти державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування дошкільної, загальної середньої освіти з урахуванням специфіки та змісту роботи НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ;

- кошти, отримані за надання додаткових освітніх послуг;

- доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здавання в оренду приміщень, споруд, обладнання; оренда приміщень НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ допускається, якщо вона не погіршує умов навчання учнів та роботи педагогічних працівників (з дозволу засновника);

- кредити та інвестиції банків;

- благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

6.4. За рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСУ можуть виділятися додаткові бюджетні кошти на навчально-виховну роботу з вихованцями.

6.5. У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ створюється фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб вихованців і учнів за рахунок коштів бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ в установі банку(рахунок відкриває сільська рада) і витрачаються відповідно до кошторису, що складений радою НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, за наказом директора. Невикористані за звітний період кошти фонду вилученню не підлягають і використовуються за призначенням у наступному році, якщо інше не передбачено законодавством.

6.6. Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового
навчання здійснюється НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ
відповідно до чинного законодавства. Витрачання коштів фонду здійснюється
згідно з наказом директора, який видається на підставі рішення ради
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ.

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС має свій рахунок у банку.

6.7. Підставою для витрачення коштів фонду НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є витяг з протоколу засідання ради
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ і наказ директора.

6.8. Контроль за правильним витрачанням коштів фонду здійснюють рада
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, органи державної виконавчої
влади або органи місцевого самоврядування.

6.9. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ визначається законодавством та нормативно -
правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних
органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади.

6.10. Звітність НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ
встановлюється відповідно до вимог законодавства.

6.11. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС має право згідно із
законодавством купувати і орендувати необхідне обладнання та інші
матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства,
установи, організації або фізичних осіб; фінансувати за рахунок власних
коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов
колективу.

6.12. Працівники НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ,
вихованці, учні та їх батьки або, особи, які їх замінюють, згідно із
законодавством несуть матеріальну відповідальність за псування будівлі
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ, споруд, меблів, обладнання,
іншого майна.

VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС, за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС має право відповідно до законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.

7.3. Участь НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ в міжнародних програмах, проектах учнівських та педагогічних обмінах здійснюється відповідно до чинного законодавства.

VIII.КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГОКОМПЛЕКСУ

8.1. Державний контроль за діяльністю НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері дошкільної та загальної середньої освіти.

8.2. Державний контроль за діяльністю НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ здійснюють Міністерство освіти і науки України, інші центральні органи виконавчої влади, управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації та відділ освіти Любомльської

райдержадміністрації.

8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ є державна атестація, яка
проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому
Міністерством освіти і науки України.

8.4. У період між атестацією проводяться перевірки НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ з питань, пов'язаних з навчально-виховною
діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від
стану навчально-виховної роботи. Перевірки з питань, не пов'язаних з
навчально-виховною діяльністю, проводяться засновником відповідно до
чинного законодавства.

IX.ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ

9.1.Припинення діяльності НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ відбувається в результаті передачі всього майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам, або в результаті ліквідації.

9.2. Рішення про припинення діяльності НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ приймає засновник.

9.3. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником або уповноваженим ним органом, а у випадку ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ КОМПЛЕКСОМ.

9.4. У випадку реорганізації права та обов'язки НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених правонаступником заходів.

9.5. Припинення діяльності НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ
здійснюється згідно з чинним законодавством.

9.6. Під час припинення діяльності НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ учням, які навчалися в ньому, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання відповідно до чинного законодавства.

9.7. Під час припинення НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.

Директор школи: Міщук В. А.

Статут складається з дев'яти розділів на _____ сторінках.

Кiлькiсть переглядiв: 1328

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.